Alla inlägg under september 2012

Av Mattias och Christoffer Norling - 30 september 2012 23:58

 

NNN

En man knivmördas till döds i gymnastiksal samtidigt som en hel familj hittad utplånad i sitt hem förutom en ung pojke som med nöd och näppe har lyckats klara sig, här startar polisens jakt på gärningsmannen med hjälp av en hypnotisör. Hantverket är fullkomligt suveränt, fotot är ursnyggt och skådespelartrion Olin, Persbrandt och Zillacus är briljanta men svagheterna finns i manuset. När Zilliacus karaktär Joona säger att de har kört fast så det boktavligt talat, filmen står och trampar vatten och när polisen fullkomligt struntar i viktiga ledtrådar undrar man filmen är på väg men det räddas utav det jag redan har nämt och final som är riktigt snygg. Tillsammans med "den tredje vågen" är nog detta den dyraste polisfilmen som gjorts i Sverige, det syns och jag hoppas bara att manuset till nästa film är bättre men jag har mina tvivel. Hallström har helt klart gjort så gott har kunnat men att drömma en oscar, nej det kan de glömma. Tobias Zilliacus karriär efter detta ska bli spännande att följa, en riktigt bra skådespelare är han i alla fall.

Av Mattias och Christoffer Norling - 29 september 2012 14:05

 

Filmen Seven har några år på nacken men är än idag den absolut bästa film som gjorts om en seriemördare. Brad Pitt och Morgan Freeman spelar 2 kriminalare som undersöker en serie mord som verkar bygga på dem 7 dödssynder och mördaren verkar hela tiden ligga ett par steg före. Grymma skådespelare mörkt och snyggt foto, riktigt välarbetat manus och dessutom väldigt spännande. Polisernas slutliga konfrontation med mördare är redan en klassiker.


NNNNN

Av Mattias och Christoffer Norling - 29 september 2012 13:53

 

Jag tar idag upp serie man gillade som liten men som idag inte är värd att se om. Ett råd till alla serier ni gillade som liten se aldrig om dem som vuxen minns tillbaka dem med glädje istället. 

Uppfinnar Jocke nej jag menar MacGyver han som han bygga en grävmaskin av ståltråd lite överdrivet men nästa på den nivån är det. Jag minns hur jag tyckte serien var häftig när jag såg den första gången men nu vet jag bättre. 

För det första är allt så överdrivet skådespelarna är inte bra den känns bara så amatörmässigt alltihop.

Jag önskar att jag aldrig någonsin mer behöver se om MacGyver


N



 

Power Rangers jag minns det så väl när man satt en gång i veckan och såg Power Rangers upplåna ondskan med sina egna robotar och deras karatesparkar. Jag minns den som väldigt bra lite b-aktig men med glimten i ögat. Tyvärr såg jag om det för någon vecka sedan och allt är bara pinsamt effekter och skådespelarna och manuset allt är så genomdåligt att jag får huvudvärk.

Go go Power Rangers jag säger istället No more Power Rangers.


N

Av Mattias och Christoffer Norling - 28 september 2012 23:13


 

NNN

Här är något som man växt upp med och var riktigt nyfiken när den kom för några år sedan, tyckte inte att den då infriade mina förväntningar mest på grund utav att rösterna var andra men efter ha sett om den nyligen fick jag en helt annan syn. Denna film är faktiskt bra, den har humor och trots en del saker man hade kunnat vara utan har de ändå skapat en roligt och härligt äventyr där man åter för följa Asterix och Obelix.

Av Mattias och Christoffer Norling - 28 september 2012 23:09

 

NN

Försöker ha ett tema varje vecka på de här återkommande inläggen, denna vecka har det blivit dags för animerat/tecknat. Turtles har för mig alltid varit specielt eftersom jag växte upp med den tecknade serien som jag för övrigt älskade, tycker dock att denna ver en enorm besvikelse även om hanterverket är ganska snyggt så är det en ganska anonym film som inte lämnar något bestående intryck utan mest funkar för studen.

Av Mattias och Christoffer Norling - 26 september 2012 19:38

Varje vecka kommer jag lägga ut en låt och tipsa om musik kan vara allt från kända grupper och artister till sånt som inte hörs så mycket på radion i Sverige. Denna vecka är de det amerikanska pop/punk bandet We are the in crowd som blandar kvinnlig och manlig sång i sköna melodier här har ni We are the in crowd med låten Both sides of the story.



// Mattias

Av Mattias och Christoffer Norling - 26 september 2012 18:48

Vilken cola är den godaste är det Coca cola eller den andra stora cola sorten Pepsi eller kanske lyckas nån billigare uppstickare att knäcka båda 2.


 

Premier cola är en billiga colasort som står sig bäst frän och bra colasmak. Betyg  NNN


 

Lidl egna cola är kanske den cola jag druckit mest av när jag fortfarande bodde hemma det är god colasmak men kolsyran förvinner otroligt fort. Betyg NNN


 

Ica cola är också en god Coladryck utan det där lilla extra. Bra kolsyra den gör sitt jobb  Betyg NNN


 

Xtra är ett ganska bra lågpris märke på mycket men inte på läsk Cola smakar dålig kopia av glassen igglo och det är inget gott tecken. Betyg N


 

Eldorado smakar inte Cola eller visst känner man smak av cola men den är svag hela läsken känns väldigt svag i allt faktiskt.

Betyg N


 

Minns ni den gamla klassikern Tab inte det? Jag drack den jämt på skolutflykter i lågstadiet. Coca cola company satsa på en lillebror till Coca cola och jag tyckte den var god påminde en del om Pepsi inte fy skam. Betyg NNN


 

Cuba cola är riktigt old school och det är inte förrän på senare år jag fått upp ögonen för den. Den har en väldigt speciell colasmak den sticker ut på ett positivt sätt riktigt god må jag säga. Betyg NNNN


 

När Jolt cola försvann från butikerna i Sverige var jag en av dem värst sörjande det är framförallt känns för alla datanördars cola men den höga koffein halten men den var också den Cola som stack ut mest i smak. Jag skulle göra vad som helst för att ha en Jolt Cola bredvid mig nu. Betyg NNNNN


  

Virgin kommer aldrig bli ihågkommen som den bästa coladrycken eller att den sålde speciellt bra. Det den kommer att komma ihåg som är läsken som hade format flaskan efter Pamela Anderson kropp. Hur var då smaken på Cola helt ok inget märkvärdigt dem hade goda smaker i sortimentet. Betyg NN


 

Pepsi colan med en twist läsken som var en cola dryck med stänk av citron. Många påstod att den smakade grogg jag skulle säga att den var en av mina absoluta favoriter någonsin blandningen av Citron och Cola var fulländad. Betyg NNNNN


 

Pepsis light variant ska sägas att jag hatade den förrut nu mer upsskattar jag den mer den är faktiskt väldigt god för att vara light.

Betyg NNN


 

Pepsi är och kommer förbli en klassiker men jävlar vad jag tröttnat på den tycker inte cola smaken når upp till Coca colas höjder alls tyvärr. Pepsi är god men fortfarande en underdog. Betyg NNN


  

Körsbärs colan var godare för i tiden när man inte visste bättre nu är det bara en kul smak i Coca cola familjen som dock inte lämnar några smak sensationer. Betyg NN


 

Jag och min bloggbroder Christoffer älskar Colan med smak av vanilj det känns vi väldigt ensamma om. Trodde aldrig det skulle funka första gången jag drack den men oj vad fel jag hade. Vanilla Coke är grym cola.

Betyg NNNN


 

När Pepsi Twist försvann väntade jag på något som skulle kunna ta vid efter då kom Coca cola lime en somrig och underbart härlig Cola där Cola smaken var lika tydlig som stänket av lime. Tyvärr försvann även denna och jag fick återigen sörja en gammal vän. Betyg NNNN


 

Coca cola Zero kom som en frisk fläkt då Cola light inte var någon höjdare inte deras smak ändrades. Nu känns bara Coca cola Zerp onödig varför ha 2 light produkter när Cola light är godare. Betyg NN


 

Coca cola loght var till en början riktigt nasty innan dem ändrade om den med smak och tog bort alla kalorier då blev den god och faktiskt den bästa light läsken på marknade tack Cola cola att ni vågade förändra er. Betyg NNN


 

Klassikerna av alla klassiker ingenting går upp emot en Cola cola helst på burk eller glasflaska där är Coca cola som allra godast. Faktiskt är det så att ingen av konkurrenterana har i närheten av den goda och härliga Colasmak som Coca cola har och den släcker törsten väldigt bra också. If i have won drink before i die it will be a Coca Cola. Betyg NNNN


// Mattias



Av Mattias och Christoffer Norling - 21 september 2012 20:51

 

Har nu skaffat alla 5 säsonger av spinoff serien till Buffy nämligen Angel.

Angel har lämnat Sunnydale och flyttat till LA för att bekämpa ondskan väl där träffar han på några bekanta från Sunnydale som börjar jobba för honom. 

Den begåvade Joss Whedon ligger bakom denna serie som trots vissa taffliga effekter är välgjord framförallt manuset är väldigt vasst skrivet med smarta och roliga dialoger. David Boreanaz är fullkomligt lysande som Angel klipp och skuren och även dem andra karaktärerna imponerar så om ni inte sett Angel ta tillfälle i akt ni blir inte besvikna. 4 säsongen är den svagaste av säsongerna




NNNN

Presentation


Jag och min bror Christoffer har startat denna blogg där det mesta handlar om film. Recensioner och filmnyheter, tv-program/serier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken av följande superhjältar vill ni se en rebot
 Daredevil
 Green Lantern
 He-Man
 Fantomen
 Ghost Rider

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards