Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Tippar deltävling 3 i melodifestivalen 2014

Av Mattias och Christoffer Norling - 14 februari 2014 22:33

Hur ska de gå imorgon vilken låt sticker ut mest när man fått höra 1 minut av låtarna. Kommer inte sätta några betyg idag utan det kommer på söndag dagen efter livesädningen. Däremot berättar jag nu hur jag tyckte låtarna kändes av minuten jag hörde av dem.

 

Först ut imorgon är Dr Alban & Jessica Folcker och det låter väl lite som man kan förvänta sig inte dåligt men inte så upplyftande heller har ju aldrig varit nått större fan av Dr Alban jag tror dem får det svårt. Ace Wilder gör flera låtar i ett känns det som en låt om att tjäna pengar genom att inte göra någonting. Blir ganska trist låter det och med lite tv-spels intro musik nja lär inte vara med och utmana om tätplatserna. Cajsa Stina Åkerström gör en vedmodig visa på svenska och sticker med den låten ut från dem övriga låtarna rejält bara det kan hon vinna mycket på men bättre än en andra chansen plats lär det inte bli. State of drama överraskade många förra året med låten Falling och var faktiskt min personliga favorit i den svaga finalen. I år är dem tillbaka men det är inte lika bra denna gång verkar det som dock är refrängen riktigt vass och lär ta dem långt i år igen.

 

Shirley Clamp det känns som hon trampar vatten i den här tävlingen hennes uteckling är inget vidare. Senast hon var med kom hon sist i sin deltävling det gör hon inte denna gång men låten är trist och skulle bli förvånad om hon gick vidare. Oscar Zia kommer gå till final var så säker låten känns lite 90 tals pop som nått mindre känt pojkband skulle kunna göra men det är ändå fullt godkänt. EKO vann svensktoppen nästa det borde dem inte gjort iaf inte om man lyssnar på låten dem ställer upp med nej trist är det och lär inte blir roligare när man får höra hela heller. Outtrigger var för mig ett okänt band innan så hade på förhand inga höga förväntingar men det känns som deltävlingens starkaste låt låter lite Dead by april och det gillar jag. Dem bjuder dessutom på ett annorlunda nummer vilket är kul. Hur det går kan bli lite vad som helst känns det som.

 

Till final tror jag:

Oscar Zia

State of drama

 

Till andra chansen tror jag:

Outtrigger

Cajsa Stina Åkerström

 

Övriga placeringar tror jag:

5. Dr Alban Feat Jessica Folcker

6. Shirley Clamp

7. EKO

8. Ace Wilder

 

// Mattias

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


  Innan Frosten  NN När Krister Henriksson kliver in i titelrollen är det i en film som mest ska fungera som introduktion av de karaktärerna vilket gör att storyn blir lidande. Bästa är samspelet mellan Henriksson och Sällström som också kommer...

Hopkins och Gosling är suveräna   Im afraid you have to old sport   En man kommer på sin fru vara otrogen han väntar på att hon ska komma hem och skjuter sedan nästintill ihjäl henne hon hamnar i koma. Först till platsen är mannen som frun ...


En klass ordar en klassfest 20 år efter de slutade nian, en grupp människor som är där för att berätta om sina nya liv men framför allt att minnas tillbaka på den tid som varit. Hur bra gruppen fungerade, hur bra deras kamratsskap var men nu är de...

Ja då är det bara finalen kvar och det blev en hyfsad final tillslut och årets låtar over all har varit bättre än förra året. Kritik har svt fått för valet av programledare jag gillar ju Anders Jansson men han borde fått mer fria tyglar inte behöva f...

Dags för andra chansen ikväll och det är spännande då den känns intressantare än finalen. Ska det bli nån rocklåt i final chansen finns med 3 rocklåtar i startfältet dem kan dock ta ut varandra och ingen av dem går vidare vi får se. Sen har vi tungvi...

Presentation


Jag och min bror Christoffer har startat denna blogg där det mesta handlar om film. Recensioner och filmnyheter, tv-program/serier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken av följande superhjältar vill ni se en rebot
 Daredevil
 Green Lantern
 He-Man
 Fantomen
 Ghost Rider

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards