Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Tippar deltävling 4 i melodifestivalen 2014

Av Mattias och Christoffer Norling - 21 februari 2014 09:40

Då var det dags för sista deltävling och årets tävling har väl blandat och gett ganska mycket. Så hur blir det på lördag vilka går vidare? 3 känns ganska självklara att gå vidare vid första lyssningen. Alcazar är först ut och jsälvklart är det disco dem bjuder på det låter som en bra låt dock ingen ny Stay the night men bra låter de. I.D.A är nästa artist som vann allmänhetens tävling och det märks brukar oftast vara lite för anonyma och det är denna låt oxå även om sångerskan verkar ha bra energi.

 

Janet Leon var med förra året utan att lyckas då var det fart på låten nu är det en ballad som jag inte får grepp om kanske blir det bättre när man hör hela låten. Ammotrack ger oss gammal hederlig hårdrock och det är skönt att vi får se olika sorters hårdrock i tävlingen låten känns dock lite för tam för att jag ska gå i gång på den tyvärr.

 

Josef Johansson var en av artisterna jag såg fram emot väldigt mycket i år. Mycket tack vare hans grymma singel Baby, baby denna låt är inte lika vass men det låter bra och jag gillar det lilla jag hört av den absolut. Linda Bengtzing ställer upp igen utan scahlager låt denna gång även om man tänker schlager vad hon än gör. Hon har härligt energi och det behövs nog för att lyfta låten. Ellinore Holmer kör en ballad och ni minns Cajsa Stina förra veckan den går i den genre och denna lär inte heller ha en chans. Ellinore sjunger väldigt fint i vanliga fall men på repetitionen har dert låtit väldigt surt. Låten förövrigt är ganska trist faktiskt. Abton Ewald går till final i år igen detta trots att han har i år en skitdåligt poplåt utan nån som helst hook i refrängen nej trist är det.

 

Detta tippar jag till final


Alcazar

Anton Ewald

 

Till andra chansen tippar jag

Josef Johansson

Linda Bengtzing

 

Övriga placeringar

5. Ammotrack

6. Ellinore Holmer

7. Janet Leon

8. I.D.A


Om jag har rätt det återstår att se


// Mattias

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


  Innan Frosten  NN När Krister Henriksson kliver in i titelrollen är det i en film som mest ska fungera som introduktion av de karaktärerna vilket gör att storyn blir lidande. Bästa är samspelet mellan Henriksson och Sällström som också kommer...

Hopkins och Gosling är suveräna   Im afraid you have to old sport   En man kommer på sin fru vara otrogen han väntar på att hon ska komma hem och skjuter sedan nästintill ihjäl henne hon hamnar i koma. Först till platsen är mannen som frun ...


En klass ordar en klassfest 20 år efter de slutade nian, en grupp människor som är där för att berätta om sina nya liv men framför allt att minnas tillbaka på den tid som varit. Hur bra gruppen fungerade, hur bra deras kamratsskap var men nu är de...

Ja då är det bara finalen kvar och det blev en hyfsad final tillslut och årets låtar over all har varit bättre än förra året. Kritik har svt fått för valet av programledare jag gillar ju Anders Jansson men han borde fått mer fria tyglar inte behöva f...

Dags för andra chansen ikväll och det är spännande då den känns intressantare än finalen. Ska det bli nån rocklåt i final chansen finns med 3 rocklåtar i startfältet dem kan dock ta ut varandra och ingen av dem går vidare vi får se. Sen har vi tungvi...

Presentation


Jag och min bror Christoffer har startat denna blogg där det mesta handlar om film. Recensioner och filmnyheter, tv-program/serier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken av följande superhjältar vill ni se en rebot
 Daredevil
 Green Lantern
 He-Man
 Fantomen
 Ghost Rider

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards