Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Melodifestivalen 2014: Deltävling 2

Av Mattias och Christoffer Norling - 9 februari 2014 13:28

Betyg på låtarna:

 


1. JEM - Love trigger:  NNN  Sveriges Black eyed peace leverade en fartig och skön poplåt lite svag refräng men en bra låt.

2. The Refreshments - Hallelujah:  N  När jag hörde låten var jag inte så stolt att dem var från mina hemtrakter för låten är bara trams.

3. Manda - Glow:  NNN  Modern poplåt som jag tycker funkar och en sista plats var den inte värd

4. Panetoz - Efter solsken:  NNN  Ett riktigt lyckopiller och på scen ren glädje trallig låt som inte är i samma klass som Vissla med mig

5. Pink Pistols - I´am somebody:  NN  Lite trist och anonym låt som smög obemärkt förbi

6. Sanna Nielsen - Undo:  NNNN  Deltävlingens bästa låt riktigt bra ballad och vilken röst Sanna har. Kan hon vinna i år?

7. Little great things - Set yourself free:  NNN  Bra rocklåt som är mer rock en Yohio från förra veckan.  Jag fastnade för den tyvärr inte tittarna.

8. Martin Stenmarck - När änglarna går hem:  NN  Tyvärr Stenis svag låt och texten går inte ihop med den pampighet den försöker bygga upp i refrängen.

 

Till final gick


Sanna Nielsen

Panetoz

 

Till andra chansen gick


Martin Stenmarck

JEM

 

Övriga placeringar


5. The Refreshments

6. Little great things

7. Pink Pistols

8. Manda

 

// Mattias

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


  Innan Frosten  NN När Krister Henriksson kliver in i titelrollen är det i en film som mest ska fungera som introduktion av de karaktärerna vilket gör att storyn blir lidande. Bästa är samspelet mellan Henriksson och Sällström som också kommer...

Hopkins och Gosling är suveräna   Im afraid you have to old sport   En man kommer på sin fru vara otrogen han väntar på att hon ska komma hem och skjuter sedan nästintill ihjäl henne hon hamnar i koma. Först till platsen är mannen som frun ...


En klass ordar en klassfest 20 år efter de slutade nian, en grupp människor som är där för att berätta om sina nya liv men framför allt att minnas tillbaka på den tid som varit. Hur bra gruppen fungerade, hur bra deras kamratsskap var men nu är de...

Ja då är det bara finalen kvar och det blev en hyfsad final tillslut och årets låtar over all har varit bättre än förra året. Kritik har svt fått för valet av programledare jag gillar ju Anders Jansson men han borde fått mer fria tyglar inte behöva f...

Dags för andra chansen ikväll och det är spännande då den känns intressantare än finalen. Ska det bli nån rocklåt i final chansen finns med 3 rocklåtar i startfältet dem kan dock ta ut varandra och ingen av dem går vidare vi får se. Sen har vi tungvi...

Presentation


Jag och min bror Christoffer har startat denna blogg där det mesta handlar om film. Recensioner och filmnyheter, tv-program/serier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken av följande superhjältar vill ni se en rebot
 Daredevil
 Green Lantern
 He-Man
 Fantomen
 Ghost Rider

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards